Saturday 31 December 2011

BEST GAME OF THE YEAR 2011

Wah-wah 2011 bakal melabuhkan tirai,aku kat sini pun macam orang-orang lain pun ada top game of the year bagi tahun 2011.Apa yang pasti tahun 2011 banyak game yang best2 belaka.berikut adalah top game bagi tahun 2011 pada pandangan AKU mengikut genre masing-masing.

Battlefield 3
BEST 1ST PERSON SHOOTING GAME
Battlefield 3(Limited Edition) (5/5)
Tak perlu aku nak ulas panjang-panjang tentang game ni,semua org dah tahu,betapa banyak review,komen-komen yang aku baca dari mcm2 sumber,yg mengatakan game tembak-tembak ni memang terbaik diantara game Battlefield sebelum ni.Engine Frostbite 2 memang mengagumkan dari segi grafik,kelancaran permainan dan environment detail segalanya perfect.Disamping pre-order Limited Edition yg memberi banyak Map free,kenderaan,senjata dan beberapa lagi telah melonjakan rating game ni lagi,Game ni bukan best dari segi single player tetapi dari multiplayernya dalam versi PC ianya boleh dimainkan seramai 64 org player sekaligus,24 org dalam Ps3 lagi membuatkan ianya game multiplayer terbaik.Walaupun ramai yang mengatakan Mass Effect 2 game of the year,tapi Mass effect lemah dari segi multiplayer,tak ramai orang nak main.Kemudian game Call Of Duty:Modern Warfare 3 yg lewat dikeluarkan hampir hujung-hujung  tahun tidak dapat nak bersaing dengan aura Battlefield 3.Satu ketika dulu COD ni anatara game feveret aku,tapi entah la sejak COD:Black Ops dah macam tak best je dah aku main,macam hampeh je la aku main,Walaupun menarik dari segi singleplayer,jalan cerita menarik tapi lemah dari segi multiplayer,dah la server lembab,lepas tu server tak leh nak support player lebih-lebihApapun tahniah kepada Team EA Dice kerana menampilkan Battlefield 3 kepada pengemar game 1st person shooter,sudah lama mereka ni dahagakan game yang penuh action dan game enjoy dimainkan bersama rakan-rakan.


Dark Souls-ada bran ke nak main?
BEST RPG GAME 
Dark Souls (5/5)
Game ni memang best,adoi yai,game ni,,fuuhh,aku tabik la kat orang jepun yang buat game ni,gamenya simple je, ko jumpa monster,jumpa boss kasi hantam sampai mati,itu je,upgrade weapon yang penting.memang susah tapi best sebab tak banyak cakap je game ni ko main hentam je,kalau orang jenis cepat fed-up baik tak yah main.Memang susah giler,mana tak nya kalau dah mati kena ulang semula,dah ulang tu satu hal,monster yg korang bunuh tu akan spawn balik tempat tadi fuhh memang giler la main ni,Aku suka jugak game ni setelah melihat preview dan gameplaynya sangat senang dimainkan.Kawan aku cakap game ni mengimbaukan dia kepada game dulu 8-bit,diamana korang kena plan betul2 strategi,kena kaji lepas tu kena faham betul2 macam mana nak lawan sesuatu monster tu,,maknanya game ni kalau di mainkan oleh orang lama(OTAI) yg berkecimpung dalam dunia game akan bertahan,kalau generasi baru-baru ni mungkin tak tahan,,hehehe Faktor kejayaan sulung Demon Souls telah menyebabkan ramai pengikut game ni.Dark Souls terdapat dalam online korang boleh buat party dan main sama-sama baru senang sikit lawan boss,hehe jadi aku sangat cadang-cadang kat saper yang hati kering,die -hardcore gamers supaya try game ni.Kalau yang cepat menangis tu tak payah sentuh ok hehehe....
BEST ACTION/ADVENTURE GAME
Uncharted 3 Drake's Deception 4/5
Kontras cahaya dalam U3 amat excellent

Oh Lara Croft di mana engkau?Kini action adventure ada hero baru,Nathan Drake adalah karekter yg berpengaruh sekali dalam game PS3 setakat ni,hero kepujaan ramai ini memang tak pernah kenal penat lelah,Melompat,akrobatic move la,menembak,tembak helikopter,membaling bom,korang cakap apa sahaja semua si Nathan Drake ni buat.Game ni cantik juga,sound ok boleh tahan,dan yang best nya U3 ada game multiplayer.Customize karekter boleh di buat DLC pun banyak yang upgrade.U3 hanya terdapat dalam platform ps3 sahaja.U3 terdapat dalam versi 3D di pasaran sekarang,dan terdapat juga dalam Limited edition Collection,kalau banyak duit tu boleh beli pakej ni,dapat barang percuma mcm action figure lagi(kalau die-hard fan kena beli la)Dalam episode kali ni aku tengok banyak perubahan dari segi grafik,sound macam lagi cantik dan lebih realistik,korang kena beli game ni jika ada PS3 game wajib kena main saper yang beli ps3
Dirt 3 meneruskan legasi kegemilangan racing game
BEST RACING GAME
DIRT 3 5/5
Dirt 3 memang tidak menghampakan setiap peminat racing gamers,bukan setakat grafik,audio dan detail kereta,tetapi gameplay,handling pun senang unutk di fahami,racing rally bukan lah semata-semata dalam game ni,orang mesti ingat game rally je la D3 ni,tapi aku rasa ianya lebih kepada teknik membawa kereta,cara nak membrake,teknik drifftinf serta teknik mengambil selekoh dengan tepat.  Kalau korang biasa main game racing-racing yg need for speed ke,mesti rasa ada kelainan pada game ni.Kali ni ada hujan,ada salji sekali haha memang realistik.bebraloi kalau korang beli game ni.

BEST SPORT GAME
Vitua Tennis 4 (5/5)
WTA,awek seksi  beb!
Sukan dalam dunia game memang banyak yang best,tak game bolasepak,game bolakeranjang,tak pun tennis,tapi aku rasa yang paling best aku main pada tahun 2011 ialah Virtua Tennis 4 di PS3.Siapa yang ada PS3 move lagi best boleh main dengan rasa  realistik lagi haha,Wii pun tak menghampakan,x-bo360 kinect pun apa kurangnya.ikut selera nak main platform apa.cara main pun senang,tak berat dan mudah nak handling.Banyak juga nama besar dalam game ni yang korang boleh pilih,pertandingan pun banyak best-best korang boleh main.try jangan tak try hehe..


BEST FREE MMORPG GAME
AikaSEA (4/5)
Tahun ni banyak juga game mmorpg keluar,AikaSEA,DragonNest,AVA(alliance of Valiant Arm)Maplestory3,Eden Eternal dan banyak lagi tapi aku yang boleh tahan sikit dari yang lain ialah AikaSEA,aku rasa paling aku banyak main,game lain bukan aku tak main tapi AikaSEA ni banyak jugak event dia,Boleh tahan dari masa kesemasa ada sahaja event mereka,tahniah Asiasoft.
AikaSEA
Jadi itulah dia beberapa pendapat aku tentang beberapa game yang terhebat sepanjang tahun 2011,bukan game-game lain tak best ,banyak juga aku yang tak sebut dekat sini macam game puzzle LIMBO,memang genius game ni,satu-satunyua game yang aku  takut nak main sorang-sorang,lepas tu Skyrim pun ok tapi masalahnya game ni bannyak sangat bug,aku main sikit dah sangkut2 lepas tu diorang lambat nak buat patch leceh betul.Pro Evolution Soccer 2011 pun ok juga tapi game play,passing ada masalah pun lambat juga patch,leceh nak main,FIFA 11 ok sikit,lepas tu game Fallout (rpg) memang best aku suka juga hehe...ok la geng ini sahaja yang dapat aku update setakat ini .Apapun keptusan di tangan korang unutk memilih ok,selamat menyambut tahun baru 2012 dan semoga enjoy main game,peace.

No comments:

Post a Comment